poniedziałek, 3 lutego 2014

HOTEL MERCURE W CIESZYNIE, DEGUSTACJA


Już rok minął od kiedy najlepszy cieszyński hotel działa pod znaną światową marką Mercure, a przez ten rok wiele się w nim zmieniło na jeszcze lepsze. Pokoje nabrały nowej świeżości, w łóżkach pojawiły się chyba najwygodniejsze materace na świecie, z których słynie francuska sieć. 

Nie każdy jedna czuje potrzebę spędzania nocy w hotelowych pokojach, ale za to do restauracji co jakiś czas warto zaglądnąć, a tutaj też zrobiło się bardzo przyjemnie. Wystrój wnętrza wzbogacił się o cieplejsze kolory co zmieniło atmosferę ze sztucznie sztywnej na przytulną i miłą. Zmieniło się też menu, a ceny dostosowując się do konkurencji stały się przystępne nawet na mniej zasobną kieszeń, dobry obiad można już tu zjeść płacąc mniej niż 40zł. 

Od tego roku restauracja wprowadziła jeszcze jedną nowość, coś co nazywa się Kalendarzem Kulinarnym, a polega to na tym, że poza stałą ofertą menu będzie również co kilka tygodni zmieniać się wkładka oferująca różne okresy tematyczne. Kilka dni temu odbyła się degustacja prezentująca pięć pierwszych takich tematów, w której miałem przyjemność brać udział i chętnie podzielę się tu swoimi spostrzeżeniami.

Pierwszy okres tematyczny już trwa, a nazywa się "Na włoską nutę"

W ofercie tej jest kilka pozycji, ale mnie najbardziej przekonało Carpaccio z kaczki na liściach rucoli z balsamicznym sosem, a na deser malinowa Panna Cota


Od 10 lutego rozpoczyna się drugi okres tematyczny pod tytułem "Marchewkowy Smak"


Łatwo się domyślić jaki produkt będzie dominował w proponowanych tutaj daniach, ale co było dla mnie zupełnym zaskoczeniem to deser przygotowany na bazie marchewki i babeczki marchewkowe z cynamonem. Dobra też była zupa, krem z marchwi z grankami ziołowymi. Mając złe wspomnienia odnośnie marchewki z czasów przedszkola, nawet ja się przełamałem i nie żałuję.




Kolejną odsłoną możliwości szefa kuchni będzie rozpoczynający się trzeciego marca okres "Amerykańskie Przysmaki". Co ciekawe, 3 marca są urodziny mojego serdecznego przyjaciela, który przez całe swoje życie był chyba największym w Cieszynie propagatorem amerykańskiego stylu życia. Był, oczywiście do czasu kiedy wyjechał, wiadomo gdzie.



Może hamburger nie jest tym, co chce się zamawiać w restauracji przy eleganckim hotelu, ale ta chrupiąca bułka wypełniona wołowiną, zapieczona z serem, warzywami i z dodatkiem rucoli, warta jest zachodu. Nie można też odmówić sobie zupy warzywnej Chowder i deseru w formie ciasta Brownie.




Od 24 marca przez kilka tygodni będzie trwało "Serowe Szaleństwo"


Oczywiście talerz serów zawsze będzie talerzem serów, ale ten zaproponowany na degustacji stanowczo spełniał wszystkie kryteria jeśli chodzi o podane gatunki. Hitem zaś tego okresu zapewne okaże się Dorsz zapiekany z mozzarellą i oliwkami w sosie pomidorowym z pieczonymi ziemniakami w koszulkach ze szpinakiem (ja oczywiście ze szpinaku zrezygnowałem ze względu na nawyki z przedszkola). Świetna też okazała się sałatka z serem pleśniowym na mieszance kolorowych sałat z żurawiną.



Ostatnim prezentowanym na degustacji tematem był "Świat Pomidorów"


Kto mnie zna ten wie, że delikatnie to nazywając, pomidor nie należy do moich faworytów. No ale nie było tym razem tak źle i nawet z tego zestawu dań coś dla siebie wybrałem. Zupa z kawałkami sera pleśniowego była idealna, prawie tak dobra jak w mojej ulubionej pizzerii Lucku Luciano w Pradze, a z dań głównych wchłonąłem befsztyk z prawdziwej polędwicy wołowej z takim sosem pieprzowym, że palce lizać.




Oczywiście w każdym z motywów było więcej pozycji, które zapewne wielu z was przypadłyby do gustu, ale po pierwsze nie dałbym rady tego wszystkiego zjeść w jeden dzień, a po drugie część z nich skomponowana była z produktów, których taki dziwak jak ja z założenia nie je. Tak czy inaczej warto wpadać na te dania tematyczne bo są dobrze przemyślane i każdy coś dla siebie znajdzie. Oceny liczbowej dzisiaj nie wystawię bo byłem tak świetnie ugoszczony, że musiałbym dać same dziesiątki. Obiecuję wam jednak, że zaglądnę tam w najbliższym czasie jako szeregowy klient i napiszę solidną recenzję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz