niedziela, 12 stycznia 2014

RESTAURACE 7



Český Těšín, zwany przez niektórych Cieszynem Zachodnim, centrum miasta, trafić tam to nie problem. Po przejściu przez most graniczny na Olzie pod zamkiem, idziemy przed siebie jakieś 350 metrów aż dojdziemy do miejsca, w którym jadąc samochodem musielibyśmy skręcić w prawo, w tym miejscu właśnie skręcamy w prawo i jesteśmy na ulicy Františka Sokola-Tůmy, czeskiego pisarza znanego z antysemityzmu i niechęci do Polaków. Drugi budynek jaki zobaczymy po prawej stronie to właśnie cel naszej wyprawy, restauracja Sedmička czyli Siódemka, nad drzwiami zobaczymy szyld z dużą cyfrą 7, a jeśli będziemy tu w sezonie letnim to przed wejściemrozstawiony będzie ogródek z kilkoma dużymi stołami.


Po wejściu do środka mamy do wyboru wejść kilka schodów do sali na górze lub zejść kilka schodów do sali na dole, ja na górze nigdy nie byłem, a zawsze jak tam jestem to sala na górze jest pusta więc nawet nie wiem czy tam ktokolwiek siada. Polecam więc nie wychylać się i jak normalny człowiek iść do dolnej sali. Atmosfera jest przyjemna, kelnerzy rozumieją po polsku, można poprosić o kartę w języku polskim, można też płacić złotówkami po rozsądnym kursie. Menu jest dość obszerne więc każdy powinien coś dla siebie znaleźć, a ceny nie odstraszają. Na ścianie wisi telewizor więc czekając na zamówienie można pooglądać sobie teledyski, seriale albo mecz hokeja.



Jedzenie jak na mój gust jest pyszne, zawsze jak tu jestem to zamawiam coś innego i zawsze mi smakuje, co ciekawe jak na Republikę Czeską, to do większości dań dodawana jest dość obszerna "obloha" czyli normalna surówka, a nie plasterek ogórka i ćwiartka pomidora. Tym razem mój wybór padł na danie o pięknej nazwie "Medailonky z vepřové panenky se žampiony houbovou omáčkou sypané smaženou cibulkou" i dostałem całkiem obfitą porcję dobrej wieprzowiny z pieczarkami i cebuklą w sosie grzybowym w cenie 145kč, do tego frytki za 25kč i pół litra lanej kofoli za 30kč, w sumie 200kč, ale chciałem zapłacić w złotówkach więc przeliczono mi to na 33zł. Jak zwykle w tym miejscu jedzenie było bardzo dobre i poprawiło mi humor na resztę dnia, całkiem szczerze mogę każdemu polecić zarówno ten lokal jak i to danie.


Ocena liczbowa jak zwykle będzie pewnie budzić kontrowersje, ale tradycyjnie muszę ją napisać:

wnętrze: 9/10
obsługa: 9/10 (zawsze może być lepiej, ale narzekać nie ma na co)
jedzenie: 10/10 (jak większość dań w tym lokalu)
stosunek jedzenia do ceny: 10/10

Całkowita ocena: 9,75/10

Restauracja 7 ma też swoją stonę internetową:

i swój profil na facebooku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz