piątek, 20 grudnia 2013

PIZZERIA PALERMO



Pizzeria Palermo znajduje się w Cieszynie przy ulicy Wyższa Brama 33, zaraz przy skrzyżowaniu z Bielską. Jestem z tym miejscem związany emocjonalnie bo to najbliżej od mojego mieszkania usytuowany lokal gastronomiczny. Kiedyś w tym miejscu był państwowy bar "Junior", później zmienił nazwę na "Rena" i chyba już był prywatny, a w 1997 powstało Palermo i trzyma się do dziś. Na początku jak nie mieli jeszcze opcji zamawiania z dowozem to do mnie i tak przynosili na talerzu, który na następny dzień im oddawałem, to były czasy. 

Poza bliskością mojego miejsca zamieszkania to położenie tej pizzerii nie jest jakoś specjalnie trafione, parking niby jest blisko, ale trzeba przejść przez ulicę i stać na światłach. Na przypadkowych gości ciężko tu liczyć bo nie jest to Rynek czy ulica Głęboka, nie ma obok żadnego urzędu, wokół którego kręciłoby się sporo ludzi, nawet będący obok przystanek autobusowy nie jest jakoś specjalnie oblegany. Jeśli więc lokal istnieje tu już szesnaście lat i ma się dobrze to świadczy to pozytywnie o jego jakości.


Moja ulubiona pizza tutaj ma numer 36 w karcie i nazywa się "Matador", jest na niej mielone mięso, ser, sos pomidorowy, cebula, chili, pieczarki i pomidor, do tego podawany jest jeszcze sos tzatziki. Ja oczywiście zamawiam bez pomidora, a jak zapomnę to muszę wszystkie jego plasterki starannie wydłubać i odłożyć na bok bo przecież pomidor jest fuj.

Tym razem chciałem zamówić coś innego niż matador, ale pokusa była zbyt silna, poza tym przyjechali znajomi z Ustronia byliśmy głodni i nie mieliśmy czasu na zastanawianie się co by nam dzisiaj mogło zasmakować, wybraliśmy sprawdzony produkt. 


Pizza w rozmiarze XL w zupełności wystarczyła do zaspokojenia głodu trzech osób, a cena 28,40zł też jest bardzo rozsądna. Niektórzy nazywają Matadora pokarmem bogów więc nie wiem jak mógłbym lepiej opisać walory smakowe tej pizzy. Zapewniam jednak, że inne pozycje z menu też czasami tutaj zamawiam i jakoś jeszcze nigdy nie narzekałem.

Oczywiście do jedzenia trzeba też zamówić jakieś napoje, wybór jest w Palermo szeroki, ale ja jakoś zawsze jak tu jestem to zamawiam tymbarka wiśniowo - jabłkowego. Jeśli też was najdzie taka ochota to nie zapomnijcie powiedzieć pani żeby otwierała butelkę przy was bo w przeciwnym razie przyniesie otwartą do stolika i nie dowiecie się co było napisane pod kapslem. Ja właśnie miałem ten problem, ale na szczęście pani powiedziała, że nie wyrzuciła jeszcze kapsla do śmieci i może mi go przynieść. Byłem ocalony, a do tego tekst na kapslu przypadł mi do gustu. Kto mnie zna, ten wie, jak to sobie zinterpretowałem. 


Teraz wasza ulubiona część recenzji, z którą zawsze się wszyscy zgadzają, ocena liczbowa:

wnętrze: 9/10
obsługa: 9/10 (jestem zły o ten kapsel)
jedzenie: 10/10 (matador to potęga)
stosunek jedzenia do ceny: 10/10

Całkowita ocena: 9,75/10

Kto chce znać więcej faktów, cen, godzin otwarcia i tak dalej to zapraszam na stronę: http://www.palermo.cieszyn.pl/

2 komentarze:

  1. MNIAM! To była najlepsza pizza jaką w życiu jadłem! Polecam www.szybkapizza.pl!

    OdpowiedzUsuń